Vastaa aiheeseen: Pelko

    Sinttu
    29.05.2026, 05:57 #1209

    Oon ratsastanut lapsesta asti ja joskus parikymppisenä tipuin ilman satulaa yksin maastossa. Sain aivotärähdyksen ja hevonen laukkasi tallille. Mulla jäi siitä tippumisesta pelko isoja hevosia kohtaan. Siirryin takaisin poniratsastajaksi.

    Nykyään tuo sama pelko tulee vain tietyn tyyppisissä tilanteissa. Eli iso vieras hevonen, jolla ratsastan ensi kertaa ja laukassa tulee tunne etten enää hallitse tilannetta. Välissä toki 20 vuotta tuosta tippumisesta. Olen jutellut opettajan kanssa tästä tilanteesta, ja kertonut pelosta. Hän on sitten jakanut jotain muita hevosia seuraaville tunneille.

    Ratsastan enemmän yksin ja samalla hevosella. Joka kerta jos menen ratsastuskoulun tunnille uudella hevosella, mua etukäteen jännittää. En pelkää tippumista vaan kovaa vauhtia ja hallinnan menetystä.

    Loading spinner