Vastaa aiheeseen: Hevosenhoitajaksi opiskelu?
HH
28.05.2026, 09:21
#1170
Itsellä kokemus ratsupuolelta, mutta siellä ainakin mielellään tallit ottavat oppisopimuksella opiskelijoita. Jotenkin ajattelisin, että jos yhtään hevostaustaa löytyy entuudestaan ja perusasiat on jo hallussa, niin varmasti löytyisi ravipuolelta myös oppisopimuspaikka. Itse ehkä kartoittaisin oppisopimuksia järjestävien koulujen kautta myös, onko heillä olemassa tietoa talleista, joista paikkaa voisi kysyä. Ja varmasti ihan vain lähestymällä paikallisia ravitalleja saa tiedon. Myös facebookin talliryhmissä näkyy ajoittain olevan ihmisiä, jotka tiedustelevat sitä kautta oppisopimuspaikkaa.
