Hevosenhoitajaksi opiskelu?

  • Tämä aihe on tyhjä.
  • Julkaisija
    Viestit
      • Titta
        27.05.2026, 20:59 #1154

        Onko kenelläkään tietoa/kokemusta ottaakohan ravitallit oppisopimuksella opiskelemaan hevosenhoitajaksi? Halu ravihevosten kanssa työskentelyyn ois tosi kova, mutta pääseeköhän mihinkään ilman suhteita? Ensisijainen Pirkanmaa.

        Loading spinner
        Vastaa
        • HH
          28.05.2026, 09:21 #1170

          Itsellä kokemus ratsupuolelta, mutta siellä ainakin mielellään tallit ottavat oppisopimuksella opiskelijoita. Jotenkin ajattelisin, että jos yhtään hevostaustaa löytyy entuudestaan ja perusasiat on jo hallussa, niin varmasti löytyisi ravipuolelta myös oppisopimuspaikka. Itse ehkä kartoittaisin oppisopimuksia järjestävien koulujen kautta myös, onko heillä olemassa tietoa talleista, joista paikkaa voisi kysyä. Ja varmasti ihan vain lähestymällä paikallisia ravitalleja saa tiedon. Myös facebookin talliryhmissä näkyy ajoittain olevan ihmisiä, jotka tiedustelevat sitä kautta oppisopimuspaikkaa.

          Loading spinner
          Vastaa
          • Jeu
            29.05.2026, 08:29 #1218

            Kyllä noita välillä on tarjolla, kannattaa kysyä. Ratsupuolella aika yleistä että talleja pyöritetään harjoittelijoilla ja opiskelijoilla.

            Loading spinner
            Vastaa
        Vastaa käyttäjälle:

        Hevosenhoitajaksi opiskelu?

        Tietosi:




        <a href="" title="" rel="" target=""> <blockquote cite=""> <code> <pre class=""> <em> <strong> <del datetime="" cite=""> <ins datetime="" cite=""> <ul> <ol start=""> <li> <img src="" border="" alt="" height="" width="">