Vastaa aiheeseen: SRL ja tarkastustyöryhmä

    Tämä selvä
    26.05.2026, 21:52 #1132

    Tottakai tämänhetkinen tulos sulaa, mutta horsemailin ingressi antaa väärän kuvan asiasta, koska tulos ei ole maaliskuun lopun tilanteessa tappiollinen.

    Kaikki salailu ja tietojen panttaaminen antaa kaikille asiaa seuraaville sellaisen kuvan, että hallitus suojelee itseään joltain. Näinhän mediassa on nyt esitetty työryhmän vetäjän sanoneen. Jos mitää salattavaa ei ole, niin on varsin epäonnistunutta viestintää, kun tällaisen mielikuvan on onnistunut luomaan perusteetta. Kun antaa mielikuvituksen laukata, niin kyse voi olla siitä, että on jollain lailla suosittu esim. hankinnoissa hallituksen jäseniä tai näiden lähipiiriä. Jätetty vaikka kilpailuttamatta, kun olisi pitänyt kilpailuttaa ja tehty kalliita hankintoja hallituksen jäsenen tai lähipiirin firmalta, kun ne olisi voinut saada paljon halvemmalla jostain muualta. Alusta asti on ollut selvää, että gdpr-höpinä oli pelkkää silmälumetta, jonka tarkoitusta voi arvailla. Nyt siitä on sitten vielä rahalla maksetun juristin lausunto. Ei gdpr estä käsittelemästä henkilötietoja. Se estää vain niiden väärinkäytön. Myös se sopimuksen sisältämä järjetön sopimussakko oli myös ihan käsittämätön tempaisu. Kaiken tarkoitus näyttää siltä, että tarkoitus oli vain estää tarkastuksen toteutuminen, jotta salaisuudet eivät tule ilmi. No, jos kaiken tämän jälkeen hallitukselle myönnetään vastuuvapaus, niin täytyy sanoa, että hevosväen enemmistö on sanoinkuvaamattoman typerä sakki ihmisiä, jolla ei ole mitään elävää korvien välissä. Todellakin toivon, että jatkokokous äänestää vastuuvapauden myöntämättä jättämisestä, vahingonkorvauksesta ja vaatii poissulkemaan rikoksen mahdollisuuden esim. avustuspetoksen, luottamusaseman väärinkäytön jne varalta.

    Jos mitään salattavaa ei ole, niin eikö olisi ollut viisaampaa antaa tarkastajien tarkastaa, kun yhdistyksen kokous näin päätti. Hallituksen tehtävähän on toimeenpanna yhdistyksen kokouksen päätökset, varsinkin kun tässä ei mitään lainvastaista ollut.

    Loading spinner