Päivän tallikuulumiset
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaViestit
-
-
lissu20.05.2026, 09:13 #955
ht.netissä oli aikoinaan tällainen samanlainen topikki minne sai kirjoittaa päivän tallikuulumiset. Oli hauska! Saisiko tännekin samalla lailla kerättyä porukkaa keskustelemaan.
Minäpä aloita, ote eiliseltä: Kävin maastoilemassa ja ensimmäistä kertaa tuli ihan kevätfiilis kun aurinko paistoi ja hevosessa oli pöllöenergiaa.
Ja talvikarvan lähtö… varma kevään merkki. Täytyy muistaa jatkossa jättää fleece-vaatteet karvanlähtöajaksi kotiin. -
Ibero27.05.2026, 22:51 #1156
^ Syöttelen noin puoli tuntia päivässä ja lisäksi saa vähän vihreää iltaheinien lisäksi ja tällä mallilla mennään koko kesä eli en laita laitumelle, koska arvioin laiduntamisen riskit liian suuriksi hevoseni kohdalla. Onneksi meidän tallilla muutama muukin jää tarhaan, vaikka valtaosa menee lähiaikoina laitumelle.
Kauhea tuuli ollut nyt pari päivää, mutta on siinä tietysti se hyvä puoli, että ötököitä ei näy tällä hetkellä yhtään.
-
–30.05.2026, 15:37 #1234
Minä myös syöttelen 15-30min päivässä nyt alkuun. Kohta vedetään taas tarhojen viereen totutteluaitaus johon suora kulku tarhoista, siihen päästän aina toisen siksi aikaa kun liikutan toista. Kun se alue on syöty, pääsevät yhdessä 1-3h pätkiksi laitumesta rajatulle alueelle. Kätevä kun ovat omassa pihassa, niin voi totutella rauhassa omien aikataulujen mukaan. Laidunkausi alkaa kun tuo rajattu alue on loppuun kaluttu ja napataan siitä ylimääräinen aita välistä pois. Ötökkäaikaan otan kyllä silloinkin välillä päivisin hetkeksi sisään lepäämään.
-
Olivia31.05.2026, 21:03 #1296
Onko jollakin suosituksia ötökkämyrkystä? Tuntuu että öttiäiset on nykyään niin sitkeää sorttia että mikään aine ei tehoa. Tai onko ainoa ratkaisu ötöloimet? Minulla on sen verran ohutkarvainen tuo puokki että monet ötöloimet hiertää lavoista ja kyljistä/kainaloista karvat.
-
-
JulkaisijaViestit
