Lapsuutesi paras kesämuisto

  • Tämä aihe on tyhjä.
  • Julkaisija
    Viestit
      • Nostalgia
        30.05.2026, 17:36 #1244

        Kesä on tulossa, joten nostalgisoidaan vähän. Mikä on ensimmäinen tai paras kesämuisto, joka tulee mieleen?
        Itse muistelin juuri kun omia lapsia hain koulusta todistusten jaon jälkeen, että miltä tuntui viimeinen koulupäivä ennen lomaa ja se iloinen loman odotus. Lisäksi ei sitä silloin osannut arvostaa, että kesälomalla ei tarvinnut kantaa huolta mistään ja päivät aamusta pitkälle iltamyöhään pyörittiin kavereiden kanssa ulkona ja touhuiltiin omiamme.

        Loading spinner
        Vastaa
        • Ant
          30.05.2026, 21:35 #1253

          Itselle lapsuuden kesämuistoissa nousee aina mieleen mökkeily järven rannalla. Kalareissut soutuveneellä ja pullakranssin syönti kalareissun päätteeksi. Ja kuhisevat itikanpuremat toki myös.

          Loading spinner
          Vastaa
          • Sari
            30.05.2026, 22:39 #1262

            Paras kesämuisto lapsena itsellä on jokavuotinen ruotsinristeily. Pohjoisesta kun lähdettiin niin päivä jo melkein meni junassa. Itse laivalla parasta oli pallomeri, vähän vanhempana buffet. Kyllä laivalla vielä nykyäänkin viihtyy 🙂

            Loading spinner
            Vastaa
            • Oiva
              31.05.2026, 07:33 #1267

              Itselle hevoset on kuuluneet kesään jo lapsena. Joka kesäkövin jollakin ratsastusleirillä. Parasta oli hevosten uittaminen, leirikaste ja leirikiskakäynnit 😁

              Loading spinner
              Vastaa
              • tepa
                31.05.2026, 09:36 #1269

                Tuntui että aina oli tosi lämmintä ja aurinko paistoi. Kesäloma tuntui pitkältä ja ihanalta, luin
                paljon kirjoja ja kavereiden kanssa leikittiin kerrostalon pihalla kymmenen tikkua laudalla ym kivaa.

                Loading spinner
                Vastaa
                • Puh
                  31.05.2026, 12:13 #1271

                  Oma hyvä kesämuisto on pidempiaikainen mökkeilyä. Useampi päivä uimista, kalastusta ja pihapelejä hienossa kesäsäässä.

                  Loading spinner
                  Vastaa
                  • viiru
                    31.05.2026, 13:33 #1273

                    Se on jännä kun muistoissa aina paistoi aurinko. Kivaa oli mm. pihateltassa aku ankkojen lueskelu, kissanpennut, vasikat, kilit, kauniit kukat, uiminen, harvat mutta arvostetut ratsastustunnit ja leikkihetket.

                    Loading spinner
                    Vastaa
                    • Ada
                      31.05.2026, 20:51 #1292

                      Mikä siinä olikin, että tenavana oli aina hyvä keli kesäisin 🙂 Omasta lapsuudesta muistan kesälomareissut vanhempien kanssa asuntovaunulla. Ihan perinteisestä karttakirjasta suunniteltiin reitit ja missä leirintäalueilla pysähdytään ja tehtiin sitten päiväretkiä eri nähtävyyksiin. Muistan, miten lapsuudessa esim. Puuhama aja Visulahti tuntui aivan mahtavilta paikoilta ja järkytys on ollut suuri kun nyt omien lasten kanssa on näitä kiertänyt että oliko ne oikeasti näin rupusia jo silloin..

                      Loading spinner
                      Vastaa
                      • Equi
                        31.05.2026, 23:41 #1321

                        Itselläkin lapsuuden kesämuistot liittyvät hevosiin. Ilman satulaa ratsastelut jäänyt mieleen. Jotain apinan vikaa sitä lapsena oli kun pysyi kyydissä vaikka missä menossa.

                        Loading spinner
                        Vastaa
                        • Mummola
                          01.06.2026, 21:25 #1336

                          Itselle tulee aina ensimmäisenä mieleen mummola. Aamulla herättiin siihen kun kahvi porisi pannussa ja joku oli jo pihalla pihatöissä. Päivät kului pyöräillen, marjoja syöden ja välillä ihan vain nurmikolla maaten pilviä katsellen. Nykyään tämä kuulostaa melkein luksuslomalle 😄

                          Loading spinner
                          Vastaa
                          • 01.06.2026, 21:27 #1337

                            Monesti miettinyt, että miten lapsuudessa kesät oli pidempiä. Nyt tuntuu että kun juhannus on ohi niin seuraavaksi kauppoihin ilmestyy joulukonvehdit.

                            Loading spinner
                            Vastaa
                            • Kettu
                              01.06.2026, 21:28 #1338

                              Ja jos sattu olemaan sadepäiviä, niin nehän ei menoa haitanneet. Silloin rakennettiin majat olohuoneeseen peitoista ja tyynyistä ja katsottiin VHS-kasetteja koko päivä. Välillä muistettiin joku leipä syödä, jonka päällä oli voikökkäre ja paksu kasa metwurstia.

                              Loading spinner
                              Vastaa
                              • nalle
                                02.06.2026, 00:18 #1345

                                Lapsuuden kesinä tosiaan aina paistoi aurinko ja oli lämmintä!

                                Joka kesäinen ratsastusleiri oli ehdottomasti kesän kohokohta. Suunnilleen saman ikäisen serkun kanssa päästiin joka vuosi leireilemään ja olihan se ihan parasta.

                                Loading spinner
                                Vastaa
                                • Ripa
                                  02.06.2026, 17:41 #1349

                                  Lapsena odotin aina kesän ensimmäistä uimareissua. Vesi oli jääkylmää, mutta sinne piti päästä heti kun jäät olivat lähteneet. Nykyään odotan, että veden lämpötila on vähintään +22.

                                  Ja miettikää, että ennen kännykkäaikaa sitä kaveriporukalla pyyhälleettiin herra ties missä. Nykyään hirvittaa ajatus, että omat lapset pyörisi ulkona, enkö saisi heihin mitään yhteyttä.

                                  Loading spinner
                                  Vastaa
                              Vastaa käyttäjälle:

                              Lapsuutesi paras kesämuisto

                              Tietosi:




                              <a href="" title="" rel="" target=""> <blockquote cite=""> <code> <pre class=""> <em> <strong> <del datetime="" cite=""> <ins datetime="" cite=""> <ul> <ol start=""> <li> <img src="" border="" alt="" height="" width="">