Suosittele kevyttä luettavaa
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaViestit
-
-
nalle22.05.2026, 11:29 #1021
Kesäloma lähestyy ja on taas enemmän aikaa lukea. Olisi kiva löytää jotain mukavaa, kevyttä kesälukemista mutta oma pää lyö vähän tyhjää. Viime aikoina olen tykännyt esimerkiksi Jojo Moyesista ja Lucinda Rileystä. Myös cozy crime, kuten Torstain murhakerho -sarja on uponnut. Fantasiaa, scifiä tai kauhua en välitä lukea, muuten olen hyvin avoin genreille. Jotain kivaa elämäkertaakin voisi kokeilla, vaikka yleensä en ole niistä kauheasti välittänyt. Suosittele omia suosikkejasi ja jos vain yhtään viitsit, perustele hieman miksi olet tykännyt tietyistä kirjoista tai kirjailijoista.
-
nalle23.05.2026, 10:24 #1050
Kiitos hyvistä ideoista!
Siitä onkin aikaa, kun on viimeksi lukenut muita kuin länsimaalaisia tai länsimaalaistuneiden kirjoittamia kirjoja, joten toiselle maanosalle laajentaminen tekisi varmasti hyvää! Japanilaiskirjat menevät siis listalle. Samoin Santa Montefiore, kuulostaa oikein kiinnostavalta.Nora Robertseja, Philippa Carreja, Victoria Holteja yms. tuli luettua nuorena paljon, mutta jotenkin eivät enää uponneet kun muutama vuosi sitten koetun uudelleen. Voisi koettaa antaa uuden mahdollisuuden.
Pierre Lemaitrea olenkin jo lukenut ja tykkäsin kyllä kovasti! Voisi katsoa, onko hänellä vielä jotain mitä en olisi jo ehtinyt lukea.
Harry Pottereista en välittänyt lapsenakaan. Jotenkin fantasiamaailmat eivät ole ikinä sytyttäneet, eivät kirjoissa eivätkä elokuvissa.
-
Livia23.05.2026, 21:47 #1058
Omaelämänkertoja kannattaa selailla, sieltä olen löytänyt muutamia helmiä. Tietty riippuu vähän millaisesta tyylistä tykkää. Viimeisin ihan mielenkiintoinen oli Jukka Kurttilan omaelämänkerta. Ja vastoin odotusten Britney Spearsin elämänkerta myös oli aivan luettava, avasi jotenkin tosi raadollisesti musiikkibisnestä.
-
-
JulkaisijaViestit
